Verkoop Kleding
Image default
Bedrijven

Mode die gezien wil worden

Waar denk je aan als je het woord mode hoort? Is het eerste wat in je opkomt dat het buitenissige kleding betreft of vreemde combinaties op een catwalk? Wat je indruk ook moge zijn, het is duidelijk dat mode een belangrijke rol speelt in onze huidige samenleving. We worden dagelijks beoordeeld op basis van onze kledij en de indruk die we ermee wekken. Dus waarom zou je er niet het beste van maken?

Dagelijks zien we honderden mensen. Of het nou op straat is, op het werk, op school, mensen weten altijd door te dringen tot ons netvlies. Spijtig of niet, we beoordelen de andere mensen altijd op basis van hun uiterlijk. Het kan bedoeld zijn of onbedoeld, maar we vormen altijd een mening die gebaseerd is op de stijl van kleden.

Beoordelen

Mensen gebruiken mode als middel om beoordeeld te worden, of om juist niet beoordeeld te worden. Sommige mensen kleden zich in haute couture om te laten zien dat ze goed voor zichzelf zorgen en ze willen hiermee een goede indruk achterlaten.

Anderen kiezen weer kleding uit waarin ze zich kunnen verschuilen, een manier om in de massa op te kunnen gaan. Dit laat zien dat het maken van een statement, net als het weglaten van een statement, paradoxaal is. Het is ook een statement als je niet wil worden gezien.

Weer anderen gebruiken de mode als manier om zichzelf te definiëren. Voor sommige hebben merknamen een intrinsieke waarde. Zo kun je een bepaald merk dragen omdat je je ermee  verbonden voelt. Een merk kan ertoe bijdragen dat iemand zich beter voelt en er eigenwaarde aan ontleent.

Alternatieven

Aan de andere kant van de medaille zijn er de mensen die niets geven om mode. Dit is op zich niet verkeerd, maar het is de vraag wie er bij gebaat is. Iedereen wordt beoordeeld op zijn uiterlijk en ook een gebrek aan modebewustzijn kan tegen je werken. Er is ook een andere kijk op mode mogelijk.

Tegenwoordig komt er veel mode uit Scandinavië, waarbij het meer om de kleding draait dan om de merknaam. Alhoewel de merken vaak wel ergens voor staan. Zo is bijvoorbeeld Moss Copenhagen dat in 2010 in Kopenhagen is opgericht en internationaal bekend staat als msch Copenhagen een duidelijk merk met 17 winkels in Denemarken, Noorwegen en Nederland.

De benadering is echter simpel en varieert van kleding voor de gemiddelde garderobe tot uitgaanskleding. Ze hebben zich toegelegd op vakmanschap, hoge kwaliteit en authenticiteit die wordt uitgedrukt in moderne essentials die gemixt zijn met trends uit de straten van Kopenhagen. Ze definiëren het zelf als uitdagen van de mainstream mode en de prijzen zijn betaalbaar.

Het merk Modström werd in 2004 opgericht en wordt gekenmerkt door kleurrijke en vrouwelijke ontwerpen. De cultuur van het bedrijf wordt gekarakteriseerd door een passie voor mode, ondernemerschap en hard werken, waardoor een pragmatisch vrouwelijk perspectief op de mode industrie is ontstaan.

De focus ligt op het voeren van een betekenisvolle onderneming die zich in de hele keten doet gelden tot aan het meisje in de straat. Het is niet de bedoeling om voor een exclusieve groep te ontwerpen maar om mooie, makkelijk te dragen kleding te ontwerpen voor een grote groep vrouwen.

 

https://web-wings.nl/