Enkele tips voor embleem ontwerpTinten en kneden kunnen vele verenigingen opwekken. Zo kan de kleur rood en/of de ronde vorm verbonden worden met de betekenis liefde. Wel moet u er rekening mee houden dat deze aspecten ook anders geïnterpreteerd kunnen worden. Het allerbelangrijkste is dat de aspecten geen negatieve sociëteiten oproepen. Dit schenkkan namelijk tegenovergestelde gevoelens oproepen, een aantal veel verwarring vermag opwekken bij de doelgroep. En we willen tenslotte allemaal dat een bedrijfslogo een positieve corps opwekt. Een organisatie waaruit herkenbaarheid voort vloeit. Voor een bedrijfslogo in alle eenvoud te ontwerpen, passend bij uw project, kunt u dit mede bereiken. En ook met een eenvoudig logo kunt u de aandacht trekken in het ruime aanbod is gebleken. Wat is een bedrijfslogo?Een beeldmerk is een beeldmerk van een groepering of merknaam dat wordt ingezet voor de herkenbaarheid van het merk in communicatie-uitingen. Een logo kan een zuiver grafisch symbool bestaan, of bestaan uit woorden die op een expliciete manier is opgemaakt, of een aaneensluiting hiervan. Enkele vertellen de tinten van een beeldmerk?Kleur is een gewichtig deelsoort voor de herkenbaarheid van je bedrijf. Kleur doet iets met mensen. Een goed gebruikte kleur kan er dan ook voor ervoor zorgen dat jouw concern extra opvalt! Om ervoor te ervoor zorgen dat mensen je bedrijfslogo herinneren, vermag je hem het beste zo simpel mogelijk houden. Vandaar ben je makkelijk tekenend, goed te onthouden en het effectiefst in het interpreteren van de boodschap. Kleur speelt hierin een belangrijke rol. Veranderingsproces van logo typeTen u een heldere lijn door wilt voeren is de keuze van de letter en de vorm noodzakelijk. Het moet passen bij het karakter van het artikel, oftewel de huisstijl. Zodra een afbeelding wordt toegevoegd in een bedrijf logo, spreken we over een logo. Een bedrijfslogo geeft het karakter van een onderneming weer in de vorm van een beeld of symbool. In de meeste gevallen wordt er gebruik geschapen van een woordmerk in samenvoeging met een bedrijfslogo. ij het model beeldmerk ontwikkelen proces heeft u de voorliefde uit een beeldhouwwerk,- of woordmerk of een mengsel daarvan. Een woordmerk omvat alleen maar tekst, waarbij typografie een rol speelt. Bij typografie gaat het hoofdzakelijk om het lettertype en de grote van de tekst. Een logo is talrijk één van de eerste verschijningsvormen die een (potentiële) klant van uw klus ziet. Het is zeer bepalend door bij de eerste indruk. Onbewust kneden mensen in een paar seconden een positief of negatief beeldhouwwerk. Op basis van de eerste indruk beslissen ze of ze met een desbetreffende onderneming door willen gaan. Het is daarom onmisbaar dat de eerste indruk goed is. Een eerste indruk kunt u namelijk maar één keer maken. Bovendien is wetenschappelijk vast dat een negatieve indruk lastig te veranderen is. Ons brein houdt niet van deze verandering. U moet dus heel goed piekeren op welke manier u (potentiële) klanten positief wilt toenaderen en wat u daarbij uit wil stralen. Hoezo een bedrijf logo?Ten concern of een paar voor organisatie dan ook is het vaak wenselijk dat de sfeer weet dat je bestaat. In het geval van een product wil je beroemd bestaan zodat een klant ten hij een product wil verkregen aan jou zal vermoeden en het bij jou koopt. Slechts om een product te kennen of onthouden heb je in ieder geval een naam benodigd. En ten je er ook nog een kiekje bij hebt, wordt het nog een stuk gemakkelijker. Vergelijk het met een persoon. Die kun je pas kennen op het moment dat je diens naam weet. Ten je bovendien bestaan of haar gezicht kent, zul je de persoon nog beter onthouden. Kortom: naam en logo is eigenlijk de naam en het gezicht van een bedrijf. |
Lees meer over dit artikel : website |